kaalukaotus dieetOled ilmselt kuulnud, et mis kiirelt tulnud, see kiirelt läinud. Päris nii see aga kaalu kaotamisega ei ole. Olgu kaalu kaotamine aeglane või kiire, ainus mis loeb, on tulemuste hoidmine. Uus uuring toob välja, et tegelikult ei ole seal mitte mingit vahet, kas inimene kaotab aeglaselt või kiirelt kaalu. Oluline on see, et kaalu säilitamisega tuleb tööd teha.  

Austraalia spetsialistid kaasasid uuringus 200 rasvunud täiskasvanut, osa neist tegid läbi 12-nädalase kiire kaalukaotuse programmi, mis hõlmas väga madala kalorsusega dieeti (450-800 kalorit päevas). Teised tegid 36 nädalat järkjärgulist kaalukaotuse programmi, mis on kooskõlas praeguste kaalu langetamise suunistega (1800 – 3000 kalorit päevas, olenevalt füüsilisest aktiivsusest). Kui osalejad olid saanud tulemuseks umbes 13% kaalu languse, liikusid nad edasi kaalu säilitamise programmi, mis kestis kolm aastat. Kaalukaotuse säilitamine tähendas pidevat enda jälgimist ja veebipõhist motiveerivat tagasisidet, et hoida inimene saavutatud rajal.

81% kiirelt kaalu langetanute grupist kaotasid nõutud määral oma kehakaalu. Aeglasemalt kaalukaotanute seas oli neid vaid 50%, kes suutsid nõutud kaalulanguse saavutada. Pärast kolme aastat oli aga mõlemas grupis keskmine kaalutõus 71%. Seega selgus, et aeglane ega kiire lähenemine kaalukaotusele ei oma tähtsust, kui ei mõelda edasisele kaalu hoidmisele.

Kogu maailmas soovitatakse järkjärgulist kaalu kaotust ülekaalulisusega võitlemiseks, väljendades laialt levinud arvamust, et kiirelt kaotatud kaal on taas kiirelt ja kergelt tagasi tulemas. Uuringu juht aga kommenteeris lisaks, et kui kaalulangus on toimunud kiirelt, siis on läbikukkumise tõenäosus isegi madalam.

Siiski on see selge, et võib kasutada erinevaid lähenemisi kaalu langetamiseks. Meie kehad on väga erinevad. Mõnele sobib kiirem kaalulangetus, teistele aeglasem, osadele sobib süsivesikute vähendamine, mõne teise jaoks on aga rasvade piiramine märksa tõhusama toimega. FiguraGen Weight test aitab leida, missuguste toitainete vähendamine on geneetilistest iseärasustest tulenevalt kõige olulisem. Erinevad lähenemised on tulemuslikud, kui neist kinni pidada.

 

Kasutatud kirjandus:
http://www.medicaldaily.com/theres-no-best-way-lose-weight-be-it-slow-or-fast-its-maintianing-weight-loss-over-time-307250

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Share →

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

nineteen − seventeen =

Print
Close