Kinoa on uus põnev toiduaine, mis on tee leidnud meie lauale ning kogumas aina enam populaarust.

Kuid mis teeb selle  eriliseks?

Kinoa on gluteenivaba ning selles leidub palju kasulikke vitamiine ning mineraalaineid, mida meie keha vajab. Seal sees leidub rauda, B-grupi vitamiine, magneesiumi, fosorit, kaaliumi, kaltsiumi ning E vitamiini. Samuti on see ka hea kiudainete allikas. Kinoa kuulub nende väheste taimede hulka, milles on võimalik leida enamik vajalikke aminohappeid. Kuigi paljudes taimede on erinevad aminohapped olemas, siis neis  ei leidu kõiki sobivas hulgas korraga. Tihtilugu puudub vajalik kogus lüsiini ja isoleutsiini, kinoas aga ka need aminohapped esindatud vajalikus koguses. Aminohapped vajab keha selleks, et nendest valgumolekule formuleerida. Nimetatud kaks on olulised, sest  kuuluvad vajaliku 9 aminohappe hulka, mida keha ise ei suuda toota.

Tasakaalus on valgu ja süsivesikute suhe, võrreldes teiste teraviljadega. Tegelikult kinoad ennast teraviljaks ei loeta, kuid aga oma omaduste poolest kuulub see samasse kategooriasse.

Lisaks sellele on kinoas veel suurem hulk antioksüdante võrreldes teiste toiduainetega, mida gluteeni vabas dieedis kasutatakse. Maisi-, riisi- ja kartulijahu ei ole nii täiusliku toitainete ülesehitusega kui seda on kinoa. Seetõttu on kinoa tarbimine just eriti oluline taimetoitlastele ja gluteenivaba dieedi jälgijatele, kuidas samas sobib see  suurepäraselt ka tavapärasesse menüüsse.

Kuidas ja mis oleks sobilik kinoast valmistada?

Kõige lihtsam on valmistada kinoa roogasid nagu teraviljade omi, lihtsalt asendada teravili kinoaga. Kinoal on õrn pähkline maitse ning seetõttu on seda hea kasutada näiteks hommikusöögi pudruks, prae lisandina või külmades salatites. Valmistamisel oleks hea seda enne vees leotada üks ööpäev ning seejärel keeta, kuid saab valmistada ka toorputru.

Meie oleme valmistanud huvitava roa, kus kombineeruvad kinoa, juust ja kurkum. Kurkumi võib asendada ka karriga.

SOBIB HÄSTI JÄRGMIST TÜÜPI TOITUMISVIISIDE PUHUL:

  1. Vähendatud rasvasisaldusega dieet

Uuri välja Sulle sobilik  dieedi tüüp geenitesti FiguraGen Weight abiga.

Kinoa juustuga

Kinoa juustuga

Vaja läheb:

  • 0.25 tl kurkumi või karrit
  • 1,5-2dl kinoad
  • maitse järgi pipart
  • 100-150g Cheddari juustu
  • 100g kreeka jogurtit.

Valik:

  • maitse annavad põnevaid nüansse juurde erinevad juurviljad (tomat, paprika, porgand ja punane sibul)- Kaloriarvestuses ei ole neid kaasatud

 

Valmistamine:

  1. Kui otsustate kasutada juurvilju tuleks need enne aurutada.
  2. Kinoa valmistamine: Kinoa keetmisel peaks kinoa ja vee suhe olema 3 osa vett ja 1 osa kinoad. Keeda kuni kinoa on muutunud pehmeks, vajadusel lisa vahepeal vett
  3. Kui kinoa on valmis, keera kuumus madalamaks ja lisa ülejäänud koostisosad.
  4. Serveeri koos tomatite ja värske salatiga.

Toiteväärtus (ilma lisanditeta):

Kogu kalorsus: 328 kcal

  • Valgud: 23.4g
  • Süsivesikud: 37.8g
  • Rasvad: 8.9g
  • Küllastunud rasvad: 2.8g

Kasutatud allikad.

Ware,M. (2014).“What are the health benefiits of quinoa?“. Medical New today online paper. Kättesaadav http://www.medicalnewstoday.com/articles/274745.php
Mateljan, G. (2014). „What`s New and Beneficial About Quinoa“. The world`s  healthiest foods wepage. Kättesaadav: http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=142

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Tagged with →  
Share →

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

four × four =

Print
Close