avokaado on tervislik

Avokaado

Avokaado on roheline pehme puuvili, mis on omapärase maitsega. Teda tuntakse ka kui alligaatori pirni ja võipuuvilja. Peale huvitava maitse on tal palju tervisele kasulikke omadusi. Teistest puuviljadest erineb ta juba selle poolest, et domineerivaks ei ole süsivesikud, vaid hoopis tervislikud rasvad.

Aga mis ikkagi teeb selle rohelise puuvilja nii eriliseks?

Avokaadod ei ainult lihtsalt maitsvad, vaid sealt võib leida palju vajalikke toitaineid. Esindatud on mitmed erinevad vitamiinid ja mineraalained. Märkimisväärses koguses võib leida hormonaalsüsteemile vajaliku B6 vitamiini, lisaks ka luude ja kaltsiumi ainevahetuseks olulist K-vitamiini.  Ka folaatide osakaal on suur, seetõttu on soovitav süüa avokaadosid lapseootel naistel, et tagada raseduse normaalne kulg. Mineraalainetest leiame magneesiumi, rauda, vaske, mangaani, tsinki ja fosforit.

Ka dieeditajad saavad nautida selle suurpärase vilja võlusid. Kuigi avokaadot loetakse rasvaseks puuviljaks, on selle tarbimine hea, sest see sisaldab monoküllastamata rasvhappeid. Need on kasulikud südamele ning aitavad tõsta nn hea kolesterooli taset. Mitmed uuringud on tõestanud, et regulaarne tarbimine võib suurendada nn hea kolesterooli osakaalu lausa 10% võrra. Ka viljas leiduv kaalium on hea südamele. Lisaks kaitseb puuviljas leiduv luteiin artereid kolesterooli ladestumise eest ja nii on võimalik vältida nende ummistumist ja vähendada infarkti ohtu.

Luteiinil on veel teisigi märkimisväärseid omadusi. Selle antioksüdantne toime aitab paranda üldist silmanägemist ning kaista silmi UV kiirguse ja tekkiva kae eest.

Tarbides häid rasvarikkaid toiduaineid, jõuavad ajju signaalid, mis vähendavad soovi pidevalt midagi näksida. Lisaks selle aitavad rasvad aeglustada süsivesikute lõhustamist, mis omakorda hoiab veresuhkru taseme stabiilsena. Hoolimata kreemikast tekstuurist, leidub avokaados ka kiudaineid, mis on olulised seedesüsteemi korrashoidmiseks. Pooles puuviljas on ligikaudu 6-7 grammi kiudaineid.

Sobilik on avokaadosid kasutada erinevates värsketes salatites ja miks mitte ka võileival katteks. Meie blogis on põnev retsept, kuidas lihtsalt ja kiirelt valmistada maitsev võileivakate. Retsepti leiab SIIT.

Kas Sinul on mõni põnev retsept, mida meiega jagada?

 

Kasutatud allikad

Orav. L.(2015). „Hõrk avokaado kaitseb aju ja hoolitseb südame eest.“ Kättesaadav http://toitumistarkus.ee/avokaado-kaitseb-aju/

Ware,M. (2016). „Avocados: Health Benefits, Nutritional Information“ Kättesaadav: http://www.medicalnewstoday.com/articles/270406.php

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Tagged with →  
Share →

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

two + eighteen =

Print
Close