Margit on kätte saanud on FiguraGen Weight tulemused ning siin on ülevaade, mis täpselt geenitesti vastustest selgus. Vaatame koos üle, mida Margit teada sai:

Niisiis sain kätte oma kauaoodatud  tulemused! Testi saatmisest kuni vastuste saamiseni kulus 1 kuu. Seega selle ajaga võib juhtuda paljutki- minule lisandus 1 kg.

geenitestiAga kuna geenitest arvestab konkreetselt minu  geneetilisi iseärasusi, siis loodan sellest testist palju. Eriti mis puudutab kaalulangetamist.

Nüüd aga natuke lähemalt geenitestist. Minu tulemus näitas, et mulle sobib MADALA RASVASISALDUSEGA DIEET. Mis see siis täpselt tähendab?

Kokku analüüsitud 4 variatsioonist esineb minul 3, mis seotud suurema ülekaalu riskiga kui tarbin rasvast toitu.

Üks geenivariatsioon(FTO) näitas, et ülekaalulisuse riski saab vähendada kui piiran rasvade osakaalu toidus. Ka teine variatsioon (APOA5), mis seostub suurema kehakaaluga on  mul olemas, mistõttu pean rasvase toidu tarbimist piirama ning eriti jälgima.

Osade inimeste jaoks on õlidel (ehk teaduskeeli monoküllastumata rasvadel) kehakaalu alandav toime, mina aga oman sellist geenivariatsiooni, kus õlirikas dieet ei ole üldse sobilik. Suurem õlide tarbimine põhjustab suuremat ülekaalu, mistõttu tuleb mul kõiki sorti rasvu, sealhulgas ka õlisid tarbida mõõdukalt. Seetõttu on pigem välistatud populaarne vahemere dieet. Kuigi mõned põnevad toiduained vahemereköögist, leiavad koha minu toidulaual. Kui kunagi tegin salateid, nii nagu mulle kõige rohkem maitses ehk siis hapukoorega, siis nüüd olen hakanud kasutama oliivõli- mõõdukas koguses muidugi . Sellised salatid on väga maitsvad ja kui sinna lisada ka veel veidi avokaadot, on tulemus veelgi parem.

Geenitesti menüü

Maitsev hommikusöök

FTO geeni variatsioon näitab veel ühte huvitavat faktorit, et süsivesikute arvelt ei tohiks järeleandmisi teha ning risk on, et kui tarbin liiga vähe süsivesikuid suureneb ülekaal. Kahjuks on juures selgitus, et see ei tähenda seda, et saiakeste söömine on kasulik. Pigem ikka need tervislikud süsivesikud nagu täisteratooted ja köögiviljad.

Treening ja geenitesti tulemused

Lisaks peaksin siiski tegema ka trenni, et kaal langeks- mis ei ole kunagi olnud siiski mu lemmiktegevus. Aga  loodan, et ühel päeval suudan sportimist armastama hakata! Kõik ilusama vaatepildi nimel!

Mis siis geenid sportimise kohta ütlesid:

FTO geenivaratsioonist tulenevalt ülekaal on võimalik vähendada füüsilise treeninguga. Minul esinev ADRB2 geeni variatsioon näitab, et rasvade põletamise osakaal tõuseb treeningu tagajärjel rohkem kui neil, kellel on selles geenis teine variatsioon. Seetõttu tuleks liikuda vähemalt 3 korda nädalas.

Tegin ka myInnerGO Sport geenitesti ning  selgus, et liikumiseks sobivad kõige rohkem kõndimine, jooksmine ning teised vastupidavusega seotud tegevused. Jõutrenn pigem ei ole mulle mõeldud.

Niisiis võttes kõik info kokku järeldub, et minule sobib madala rasvasisaldusega dieet, kus rasvade osakaal toidus peaks jääma 20-25% piiridesse , süsivesikud võiksid moodustada 60-65% ja valgud 10-15% päevasest toidust.

Kaasa sain 3 päeva näidismenüü. Kuigi minu isiklik arvamus on see, et menüü võiks olla tehtud nädalaks-siis oleks pilt selgem.

Geenitesti menüü hommikusöök

Maitsev hommikusöök

Aga minu isiklikel soovitustel põhinev menüü on väga maitsev! 

Nüüd kui testitulemused käes, näidismenüü järele proovitud, teadmine trennivajadusest olemas, päike särab õues- siis polegi muud kui härjal sarvist haarata ja pihta hakata.

NB! Soetasin endale käimiskepid! Lisaks kinkis Geenitestide Labor mulle MI Nutivõru, mille abil on väga lihtne lugeda samme ja oma päevast aktiivsust mõõta.

Järgmises postituses juba lähemalt spordi geenitesti tulemustest  ja Nutivõrust.

Soovime Margitele uute katsetuste puhul edu ning juba järgmisest postitusest on võimalik lugeda, kuidas tal vahepeal läinud on. Nutivõru on võimalik kingituseks saada ka teistel geenitesti tellijatel. MI Nutivõru kohta on võimalik täpsemalt lugeda veel siit.

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Tagged with →  
Share →

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

nineteen − one =

Print
Close