Tuleb välja, et paastupäevade vaheldumine nn söömispäevadega on kaalu alandamise seisukohast umbes sama toimega kui igapäevane toidukoguste mõõdukas vähendamine.

Vahelduvat paastupäevade pidamist populariseeritakse ja paljude arvates on see hõlpsam ja efektiivsem meetod kaalu alandamiseks kui igapäevane toidukoguste vähendamine. Et kindlaks teha, kui efektiivne selline meetod on ja kas see on kuidagi halvem või parem kui igapäevane toidukoguste kontrollimine tegid Ameerika teadlased erinevaid dieedimeetode võrdleva uuringu.

Uuringusse kaasati 100 ülekaalulist tervet inimest, kes jagati 3 gruppi:

1 – kontrollgrupp, kellele ei määratud kindlat toitumist

2 – vahelduva paastupäeva grupp, kes oma paastupäeval võisid süüa ainult 25% oma päevasest energiatarvidusest ja söömisepäeval võisid tarbida 125% oma päevasest energiakulust. Söömise ja paastupäevad vaheldusid üle ühe.

3 –  tavapärase dieedi grupp, kes võisid iga päev tarbida 75% oma tavapärasest energiavajadusest

Uuringus osalejate dieet kestis 6 kuud ja pärast seda juhendati neid kaalu hoidma järgneva 6 kuu jooksul.

Vastupidiselt uurijate ootustele leiti, et nn paastupäevi pidavas grupis oli inimeste väljalangemine uuringust suurem kui igapäevaselt oma toidukoguseid kontrollivas grupis. Sellest järeldati, et suurema osa inimeste jaoks oli sellisest meetodist kinnipidamine siiski vaevalisem kui igapäevane toidukoguste vähendamine. Ka ei suutnud paastupäeva pidavas grupis osalejad hästi järgida 25%-125% reeglit – enamasti sõid nad paastupäeval rohkem ja nn söömispäeval vähem kui uuringus ette nähtud.

Nende seas, kes aga enamvähem etteantud korra järgi toitusid ja uuringu lõpuni vastu pidasid, leiti, et kaalualandamine oli erinevates dieedipidamise gruppides üsna võrdne  – mõlemas grupis alandasid osalejad oma kehakaalu 6 kuuga keskmiselt 6,8% võrreldes kontrollgrupiga.

Uuringu autorid leiavad, et  ei saagi öelda, et üks toidukoguste vähendamise meetod oleks parem kui teine. Tundub, et tõenäoliselt sobib rohkematele inimestele stabiilsem meetod, kus igapäevased toidukogused on võrdsed, samas võib olla ka inimesi, kellele sobib rohkem paastu- ja söömispäevade vaheldumine. Selge on see, et järjekindel toidu  koguste vähendamine toob kaas kehakaalu kao nii või teisiti.

 

Allikas:  Effect of Alternate-Day Fasting on Weight Loss, Weight Maintenance, and Cardioprotection Among Metabolically Healthy Obese Adults, Varaday, K. A., et al., JAMA Internal Medicine, doi:10.1001/jamainternmed.2017.0936, published 1 May, 2017.

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS
Tagged with →  
Share →

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

13 − three =

Print
Close